Stowarzyszenie FAIR MARKET INSTITUTE realizuje swoje cele, w szczególności poprzez następujące
działania:
- organizowanie szkoleń, konferencji, prelekcji;
- publikacje artykułów, biuletynów, książek mających podnosić świadomość producentów i
odbiorców sprzętu biurowego; - działanie w mediach, radio i internecie;
- tworzenie kodeksu dobrych praktyk rynkowych;
- współpracę z osobami i organizacjami realizującymi podobne cele;
- zgłaszanie stosownym organom, urzędom, instytucjom przypadki naruszeń na rynku
producentów sprzętu biurowego; - występowanie w imieniu producentów do stosownych organów, urzędów, instytucji
z wnioskami w zakresie ochrony ich praw, tworzenia nowych procedur, nadawania
certyfikatów jakości i gwarancji; - pozyskiwanie dodatkowych środków na działalność;
- zabieranie głosu i wyrażanie swojego stanowiska na forum publicznym;
- współpracę z organami administracji publicznej oraz innymi instytucjami i podmiotami,
kierowanie do nich postulatów; - prowadzenie działalności doradczej i informacyjnej;
- prowadzenie i wspomaganie działalności badawczej i naukowej;
- organizowanie imprez integracyjnych, promocyjnych i kulturalnych w zakresie
promowania usług producentów oryginalnego sprzętu biurowego; - prowadzenie innych działań sprzyjających realizacji statutowych celów Stowarzyszenia.